Pro zaměstnance není dostatek práce, kuchyně pracuje v omezeném režimu
20. listopadu 2020 z Charity Strakonice

Pro zaměstnance není dostatek práce, kuchyně pracuje v omezeném režimu

O fungování Hotelu Rohanov v době pandemie jsme hovořili s provozní manažerkou Marií Michálkovou.

Váš podnik, patří do sféry, na kterou pandemie doléhá velmi těžce. Jak zvládáte současnou situaci?

Situace v gastronomii je kritická. Okamžitě jsme zareagovali otevřením okénka pro strávníky, kteří se k nám rádi vracejí. Samozřejmě zajišťujeme i rozvoz jídel. Také nás potěšilo, když nás oslovily firmy z okolí, kterým zajišťujeme každodenní stravování pro jejich zaměstnance. Bohužel jsme museli zavřít hotelový komplex pro hosty, a tak jsme tuto situaci využili k úpravám ubytovacích prostor, abychom byli dobře připraveni na příští sezonu, kterou máme z velké části obsazenou.

Jaká činíte úsporná opatření? Museli jste snížit přechodně stav personálu?

Úsporná opatření se v první řadě týkala předčasného zazimování nejen celého areálu hotelu, ale i našich 11 chatek s kapacitou 55 lůžek. Další opatření se samozřejmě týkají zaměstnanců, pro které v této nelehké situaci není dostatek práce, tak se dělá generální úklid na zkrácenou pracovní dobu. Další opatření se týká restaurace i kuchyně, kde pracujeme v omezeném režimu. Naštěstí všichni tuto situaci pochopili. Omezení personálu se týká pouze recepce, která ovšem může fungovat jako home office.

Každý podnik má své stálé zákazníky, kteří se snaží více či méně „svůj“ podnik podporovat. Je tomu tak i u Vás?

Vzhledem k tomu, že náš areál je situovaný do přírody, a našimi hosty jsou většinou hoteloví hosté a turisté, máme to s podporou stálých štamgastů mnohem těžší. Náš hotelový komplex se sportovním areálem je zaměřen na školy v přírodě, sportovní soustředění, vrací se vyznavači jógy, alternativy, zdravého životního stylu, pohybu, ale i děti z dětského domova Domino. Mezi naše stálé hosty patří např. ProCit, občanské sdružení autistických dětí, pro které byl nevšední zážitek setkání s naším spokojeným zákazníkem Vojtou Dykem. Přesto musím poděkovat zákazníkům z okolí, že se snaží podpořit naše úsilí s možností vyzvednout si jídlo přímo v hotelovém okénku, nebo si ho nechat dovézt domů. Tím nám pomáhají udržet restauraci v provozu.

RohanovNavzdory krizi, kterou nyní procházíte, podporujete Dům klidného stáří sv. Anny, který zřizuje Oblastní charita Strakonice. Vaříte pro ně obědy za cenu, stanovenou vyhláškou, tedy za 75 Kč za oběd. To není zrovna „obchod snů“ ani v klidové době. Co Vás k tomu vede?

Vzhledem k tomu, že domovu ze dne na den vypadl poskytovatel stravování, byl náš hotel na doporučení osloven, zda bychom nezajistili obědy za daných podmínek, které doopravdy nejsou „obchodem snů“. Přesto jsme tuto poptávku přijali. Vedlo nás k tomu hned několik důvodů. V prvé řadě neusilujeme o to vydělávat za každou cenu, což můžeme ukázat na příkladu již zmíněného dětského domova nebo stále se vracejícího občanského sdružení ProCit. Dále jsme si tím zajistili vytížení naší hotelové kuchyně i mimo sezonu a vlastně i v této těžké době tak máme stálou práci pro naše zaměstnance. Jako poslední důvod je prezentace naších jídel. Vaříme poctivou kuchyni bez chemických přísad s použitím bylinek jako za našich babiček a myslíme si, že klienti domova by to mohli ocenit.

Připravujete společně s charitou nějaké akce do budoucna?

Vzhledem k současné složité situaci jsme ještě neměli možnost plánovat další akce s Domem klidného stáří sv. Anny, ale již mám pár návrhů jak klientům obohatit pobyt v domově. Jako jednu z akcí bych viděla „Letní grilování s naším šéfkuchařem“, kdy bychom připravili občerstvení formou grilovaných ochutnávek. Jako další akci bych navrhovala „Setkání se zdravou a odlehčenou kuchyni“, která by pro klienty mohla být velmi zajímavá vzhledem ke vhodným dietám. Pak bychom mohli tuto odlehčenou kuchyni zakomponovat do jídelníčku. Jako poslední akci můžeme nabídnout lehčí formu vaření spíše pro zábavu „Vaření v kotlíku“. Je to akce, která se hodí spíše pro pobavení klientů s venkovním posezením u kytary.Rohanov.jpg_1

Ráda bych udělala něco nejen pro klienty, ale také pro zaměstnance, a to zajištění např. školení, konferencí, prezentací či mítinků. S těmito akcemi máme bohaté zkušenosti.

Děkuji za rozhovor.

Aneta Šímová

Foto archiv Hotelu Rohanov